چکیده :
ترجمه ماشینی:
پیر ماننت با برجسته کردن تنشهای اجتماعی که با سنت لیبرال مواجه است، پرترهای از آنچه ما شهروندان لیبرال دموکراسیهای مدرن تبدیل شدهایم ترسیم میکند.
از نظر ماننت، بحث از لیبرالیسم، پایه های جامعه مدرن، سکولاریسم، فردگرایی و درک آن از حقوق را در بر می گیرد.
او استدلال میکند که ناتوانی مکرر دولت دموکراتیک و اخلاقاً خنثی برای پیشبرد اهداف اجتماعی، از این موضع لیبرال ناشی میشود که زندگی سیاسی در خدمت هدفی بالاتر نیست.
او از طریق مقالههای متحرک و بسیار ترکیبی، توسعه تفکر لیبرال را در قالب یک موضوع بررسی میکند: افول سیاست الهیاتی.
نویسنده این موضع لیبرال را به ماکیاولی ردیابی می کند، که در تلاش برای جدا کردن زندگی روزمره از نفوذ فراگیر کلیسای کاتولیک، سیاست را از همه مفاهیم نظم کیهانی جدا کرد.
همانطور که ماننت در تحلیلهای خود از لاک، هابز، روسو، گیزو و کنستان نشان میدهد، آنچه در پی آمد، مفهوم متحول فردی بدون هیچ هدفی خارج از محدوده خود و حالتی بدون هدف جز جلوگیری از تسلط افراد بر آن بود.
یکی دیگر.
ماننت با سنجش تأثیرات مثبت و منفی چنین ترتیبات سیاسی، سؤالات مهمی را در مورد مسائل اساسی سیاسی روز مطرح می کند، از جمله امکان تطبیق حقوق فردی با خواسته های ضروری سازمان سیاسی و مطلوبیت یک نظام حکومتی.
در مورد دین بی طرف، اما در مورد اخلاق عمومی نه.
highlighting the social tensions that confront the liberal tradition, pierre manent draws a portrait of what we, citizens of modern liberal democracies, have become.
for manent, a discussion of liberalism encompasses the foundations of modern society, its secularism, its individualism, and its conception of rights.
the frequent incapacity of the morally neutral, democratic state to further social causes, he argues, derives from the liberal stance that political life does not serve a higher purpose.
through quick-moving, highly synthetic essays, he explores the development of liberal thinking in terms of a single theme: the decline of theological politics.
the author traces the liberal stance to machiavelli, who, in seeking to divorce everyday life from the pervasive influence of the catholic church, separated politics from all notions of a cosmological order.
what followed, as manent demonstrates in his analyses of locke, hobbes, rousseau, guizot, and constant, was the evolving concept of an individual with no goals outside the confines of the self and a state with no purpose but to prevent individuals from dominating one another.
weighing both the positive and negative effects of such a political arrangement, manent raises important questions about the fundamental political issues of the day, among them the possibility of individual rights being reconciled with the necessary demands of political organization, and the desirability of a government system neutral about religion but not about public morals.
منبع اصلی :
http://libgen.rs/book/index.php?md5=F0FD35AA5B2BDA872B6578064D5B3972
فروست:
New French Thought Series; 1
یادداشت :
آدرس دیگر: http://libgen.rs/book/index.php?md5=7B9AE931EC3BD904822A45FF398E5262
کاب حاضر با عنوان «تاریخ فکری لیبرالیسم» توسط «عبدالوهاب احمدی» به فارسی ترجمه و با ویراستاری «محمد نبوی» در سال 1394ش.از سوی انتشارات «آگاه» منتشر شده است.
توضیحات فیزیکی اثر :
152/147 صفحه
توضیحات اضافی :
معرفی ترجمه فارسی کتاب تاریخ فکری لیبرالیسم اثر پی یر منان:
تاریخی از شیوه شکل گیری تفکر لیبرالیسم و طریقه فراگیر شدن آن. بررسی خط فکری کسانی است که این ایده را ارائه ساختند و کسانی که با آن به مخالفت برخاسته اند. بیانی روشنگر از تاریخ و فلسفه لیبرالیسم، اندیشه ای که در مقابله با جنگ های مذهبی آن دوران اروپا شکل گرفت و ابعادی گسترده و قابل بحث دارد که در کتاب حاضر تا حد زیادی به آن ها پرداخته شده است.
نوع منبع :
کتاب
,
کتابخانه عمومی